Bestill BankID hos Bulder
Med BankID kan du enkelt identifisere deg, logge inn og signere i Bulder appen. Før du kan få en ny Bankid avtale med oss må du være eksisterende kunde og motta en kodebrikke og et engangs nettbankpassord. Opprettelse av avtale kan ta opptil en uke.
Er du en eksisterende kunde eller ønsker å flytte kundeforholdet til Bulder, men har en BankID avtale i en annen bank trenger du ikke å bestille ny avtale.

Slik kommer du i gang med BankID - appen
BankID på mobil blir erstattet av BankID-app. BankID blir enda raskere og bedre med ansiktsgjenkjenning, fingeravtrykk eller PIN-kode. Denne endringen skjer i alle banker.
Følg stegene nedover for å komme i gang med appen:
- Sjekk om du har aktiv BankID-avtale
Det kan du gjøre ved å logge inn på bankid.no. Dersom denne er utløpt vil du ikke få aktivert appen, og du må bestille ny avtale i din bank. Beregn god tid, da det kan ta noe tid før du får utstedt ny BankID. Noen ganger trenger du bare å logge inn i nettbanken hvor BankID er utstedt for å aktivere den igjen. - Husker du BankID-passordet ditt?
Dette vil være det samme passordet som du bruker sammen med kodebrikken. Dette passordet vil du trenge når du skal bruke appen.
Dersom du har glemt passordet, kan du bestille nytt i din bank. Finn banken din her og følg instruksjonen på hvordan sette nytt BankID-passord. Har du tastet inn feil passord for mange ganger, vil din BankID bli sperret. Da tar du kontakt med banken for å gjenåpne din BankID. - Last ned app
Appen kan lastes ned herfra (krever at du har iOS 15/Android 6 eller nyere). Du kan bare ha appen på en enhet av gangen.
App Store
Play Store - Slik aktiverer du BankID-appen
Aktiver appen med BankID på mobil
Aktiver appen med kodebrikke
Aktiver appen med kodeord på sms og e-post (i enkelte banker)
Husk å tillate varslinger fra appen, så blir det enklere når du bruker BankID.
