• Hjem
  • / Bruke
  • / BankID
  •  

    Bestill BankID hos Bulder

    Med BankID kan du enkelt identifisere deg, logge inn og signere i Bulder appen. Før du kan få en ny Bankid avtale med oss må du være eksisterende kunde og motta en kodebrikke og et engangs nettbankpassord.

    Logo BankID

    Slik er bestillingsprosessen

    🔢 Vi sender deg en ny kodebrikke og et nettbankpassord slik at du kan opprette en ny BankID-avtale
    👮 Begge deler skal hentes i nærmeste postkontor eller post i butikk
    🛂 For å hente disse må du legitimere deg med gyldig pass
    🚀 Start bestilling her

    Slik kommer du i gang med BankID - appen

    Bank ID på mobil blir erstattet av BANKID-app. Denne endringen skjer i alle banker. Før du går i gang med å aktivere BankID-appen, er det lurt å sjekke stegene nedenfor:

    1. Sjekk om du har aktiv BankID-avtale. Dersom denne er utløpt vil du ikke få aktivert appen, og du må bestille ny avtale i din bank. Beregn god tid, da det kan ta noe tid før du får utstedt ny BankID.

    2. Husker du BankID-passordet ditt? Dette vil være det samme passordet som du bruker sammen med kodebrikken. Dette passordet vil du trenge når du skal bruke appen. Bestill nytt i banken din dersom du har glemt passordet.

    3. Det er er 1 times ventetid i selve aktiveringsprosessen. Dette får du melding om på telefonen din.

    Hvordan kommer jeg i gang?

    1. Velg logg inn med BankID.
    2. Fyll ut fødselsnummer.
    3. Velg metode. Første gang etter aktivering må du velge appen som metode. Du kan alltid endre dette senere under valget Velg annen BankID.
    4. En skjerm med Bank-app vises, og venter på at du skal godkjenne i appen.
    5. Klikk på varslingen som dukker opp på telefonen for å åpne appen.
    6. Godkjenn. Om ikke du mottar varsling må du selv åpne appen for å godkjenne.
    7. Gå tilbake til nettstedet eller appen for å fullføre identifiseringen.
    8. Fyll ut personlig passord. Søkeord: BANKID-app